Naučnou stezkou.cz > Naučné stezky > Plzeňský kraj > okres Rokycany > Na Plzeňsku vznikla naučná stezka Kokotské rybníky
Na Plzeňsku vznikla naučná stezka Kokotské rybníky
18. 07. 2010 | Naučné stezky, okres Rokycany, Plzeňský kraj
Autor: Lucka
V sobotu 10. července 2010 byla v Plzeňském kraji, okrese Rokycany, otevřena nová naučná stezka vedoucí krajinou Kokotských rybníků. Na naučné stezce se návštěvník seznámí s historií Kokotských rybníků i okolí, a přírodními zajímavostmi oblasti. Obousměrnou trasu je možné zahájit či ukončit na konečné zastávce autobusové dopravy v Bušovicích nebo Dýšině (zastávka Nová Huť).
Kokotská rybniční soustava je tvořena Horním Kokotským rybníkem a větším Dolním Kokotským rybníkem. Oba rybníky se rozkládají na území bývalé vesnice Kokotsko, která zanikla již v době husitské. Dnes vulgárně užívané slovo kokot znamenalo ve staročeštině kohout.
Základní údaje o naučné stezce
- Zařazení:
- Naučné stezky, okres Rokycany, Plzeňský kraj
- Začátek:
- konečná stanice autobusu č. 52 v Bušovicích
- Konec:
- konečná stanice autobusu č. 53 v Dýšině, zastávka Nová Huť
- Tématické zařazení:
- architektura, geologie, historie, rybníkářství
- Délka:
- 10 km
- Počet zastávek:
- 11
- Typ naučné stezky:
- samoobslužná naučná stezka
- Forma předávání informací:
- informační panely
- Typ informačních panelů:
- vysvětlující panel
- Zřízena:
- slavnostně otevřena v sobotu 10. července 2010
- Doba návštěvy:
- celoročně
- Hlavní zajímavosti na trase:
- Kokotské rybníky, Čertův kámen, prvorepublikové vilky
- Z historie naučné stezky:
- projekt je dílem Bc. Lukáše Záhlavy z Bušovic, který nápad na vytvoření naučné stezky zpracoval v letech 2008 až 2009 ve své diplomové práci
- Tvůrce naučné stezky:
- město Plzeň, obce Bušovice a Dýšina
- Tištěný průvodce:
- dle dostupných informací by měl být k naučné stezce vydán tištěný průvodce, více se nám bohužel nepodařilo zjistit
- Finanční náklady na vybudování:
- 350 - 400 tisíc Kč
Externí odkazy a zdroje
Publikováno 18. 07. 2010 autorem Lucka.
Zaujal vás tento článek? | | |